piątek, 30 maja 2014

Szał zakupów

Czy zdarzyło Wam się robić większe zakupy, mimo że nie było takiej potrzeby, ale nastawiliście się na otrzymanie nagrody za lojalność w danym sklepie? Jak się okazuje zdarza się tak dość często a konsumenci robią to niemal bezwiednie. Niestety mentalność ludzka – w bardzo wielu przypadkach działa tak, że jeśli mamy obietnicę otrzymania czegoś za darmo, raczej skorzystamy z tej propozycji – nawet nadmiernym kosztem.


Jak działają programy lojalnościowe w Polsce [biznes.lumo.pl]? Opierają się analogicznie na tych programach, które funkcjonują za granicą - jednak różną się w niektórych przypadkach istotną rzeczą: nagrodami. Każdy program lojalnościowy jest przeznaczonych dla osób w określonym przedziale wiekowym – najefektywniejsze, są te przeznaczone dla osób około pięćdziesiątki i starszych. To gospodynie domowe, emeryci, którzy właśnie skończyli pracę i osoby średnio bądź mało majętne, dla których każda rzecz, która jest przydatna na co dzień wydaje się atrakcyjna.
 Programy lojalnościowe w tym przypadku opierają się na bardzo prostych zasadach. Wystarczy uzbierać odpowiednią kwotę za codzienne zakupy, a w zamian otrzymamy upominek, który niektórym może wydawać się dość drogi. W rzeczywistości jednak cena jego wyprodukowania czy zakupienia przez producenta jest dosłownie groszowa. Ręczniki, deski do krojenia, tania elektronika, narzędzia i tym podobne.
Podstawą działania programów lojalnościowych jest właśnie przekonanie odbiorcy o tym, że naprawdę potrzebuje danego produktu. Dla młodych ludzi będą to więc zarówno [greenprint.com.pl]  koszulkiz nadrukiem jak i drobne gadżety takie jak smycze, pendrive czy wejściówki do kin, klubów i tym podobnych. Liczy się atrakcyjność nagrody. Dlatego na programach lojalnościowych najwięcej zarobić mogą wielkie sieci, które mają fundusze na zrealizowanie atrakcyjnych (z punktu widzenia klienta) promocji przy zasadniczo niskich cenach realizacji.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz