Czy zdarzyło Wam
się robić większe zakupy, mimo że nie było takiej potrzeby, ale nastawiliście
się na otrzymanie nagrody za lojalność w danym sklepie? Jak się okazuje zdarza
się tak dość często a konsumenci robią to niemal bezwiednie. Niestety
mentalność ludzka – w bardzo wielu przypadkach działa tak, że jeśli mamy
obietnicę otrzymania czegoś za darmo, raczej skorzystamy z tej propozycji –
nawet nadmiernym kosztem.
Jak działają programy lojalnościowe w Polsce [biznes.lumo.pl]?
Opierają się analogicznie na tych programach, które funkcjonują za granicą -
jednak różną się w niektórych przypadkach istotną rzeczą: nagrodami. Każdy
program lojalnościowy jest przeznaczonych dla osób w określonym przedziale
wiekowym – najefektywniejsze, są te przeznaczone dla osób około pięćdziesiątki
i starszych. To gospodynie domowe, emeryci, którzy właśnie skończyli pracę i osoby
średnio bądź mało majętne, dla których każda rzecz, która jest przydatna na co
dzień wydaje się atrakcyjna.
Programy lojalnościowe w tym przypadku
opierają się na bardzo prostych zasadach. Wystarczy uzbierać odpowiednią kwotę
za codzienne zakupy, a w zamian otrzymamy upominek, który niektórym może
wydawać się dość drogi. W rzeczywistości jednak cena jego wyprodukowania czy zakupienia
przez producenta jest dosłownie groszowa. Ręczniki, deski do krojenia, tania
elektronika, narzędzia i tym podobne.
Podstawą
działania programów lojalnościowych jest właśnie przekonanie odbiorcy o tym, że
naprawdę potrzebuje danego produktu. Dla młodych ludzi będą to więc zarówno [greenprint.com.pl] koszulkiz nadrukiem jak i drobne gadżety takie jak smycze, pendrive czy
wejściówki do kin, klubów i tym podobnych. Liczy się atrakcyjność nagrody.
Dlatego na programach lojalnościowych najwięcej zarobić mogą wielkie sieci,
które mają fundusze na zrealizowanie atrakcyjnych (z punktu widzenia klienta)
promocji przy zasadniczo niskich cenach realizacji.

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz