Wiele już
powiedziano i napisano o tym jak
pozyskiwać klientów i jak najlepiej zadbać o to, aby stali się naszymi
stałymi klientami. W Internecie znaleźć można wiele ofert kursów, które mają
nam w tym pomóc i w „cudowny” sposób przysporzyć nam rzesze klientów. Należy
tutaj bardzo uważać, gdyż w wielu przypadkach może to być zwykłe naciąganie.
Przede wszystkim
nie ma jednego „magicznego” sposobu, dzięki któremu z dnia na dzień zaczną
szturmować nas rzesze klientów. Musimy mieć świadomość, że budowanie relacji z klientami [biznes.lumo.pl] to proces długoterminowy i na
konkretne rezultaty przyjdzie nam trochę poczekać. Mówimy tutaj oczywiście o
tak zwanych „stałych” klientach, którzy korzystają z usług naszej firmy
regularnie i wielokrotnie. Oczywiście są doraźne sposoby, aby na krótki okres
przyciągnąć więcej klientów, ale są to działania, które przysporzą nam tzw.
klientów jednorazowych. A nam powinno przede wszystkim zależeć na budowaniu
grona stałych odbiorców. Dlatego też, aby to osiągnąć powinniśmy dokładnie
przyjrzeć się działaniu naszej firmy. Zmiana zaczyna się od góry i jeżeli kadra
zarządzająca ma odpowiednie nastawienie i podejście łatwiej nam będzie osiągnąć
upragniony skutek.
Trzeba też pamiętać o odpowiednim zmotywowaniu pracowników
niższego szczebla, na przykład handlowców czy osoby pracujące na innych
stanowiskach, mające bezpośredni kontakt z klientem. Powinniśmy zadbać o
odpowiedni poziom obsługi klienta. A najlepiej pracuje doceniony pracownik.
Następnie zadbajmy o odpowiedni [biznes.lumo.pl] systemmotywacyjny dla klientów. Coś co będzie ich do nas przyciągało i zachęci do
„pozostania”. Może to być korzystny system rabatowy czy program lojalnościowy,
szeroki zakres dodatkowych usług lub innego rodzaju „bonusy” dla stałych
klientów.
W końcu,
odpowiednia reklama, nie nachalna, ale zapadająca w pamięć. Budowanie
pozytywnych skojarzeń z naszą marką to podstawa, która powoli nam cieszyć się
zaufaniem rzeszy klientów, którzy zechcą „zostać” z nami na dłużej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz