piątek, 29 sierpnia 2014

Wygląd sklepowych półek

Reklama i marketing przybierają dziś przeróżne formy. Musza bowiem obecne być w każdej sytuacji, w której potencjalny konsument styka się z produktem czy usługą. Reklama pretenduje dziś do wyższego stopnia – chce bowiem stać się dla nas atrakcyjna. Nie tylko wywoływać pozytywne emocje, ale być zwyczajnie modna. Dlatego tak chętnie przyjmujemy niektóre gadżety reklamowe. Dziś już śmiejemy się z tego, ale na początku lat 90 jednym z modniejszych dodatków była… reklamówka!


I choć dziś reklamówka jest raczej symbolem zupełnie czegoś odwrotnego do zamożności i bycia na topie, nadal używamy tego typu „siatek” na zakupy. Opakowanie, znak firmowy, logo czy nawet kolory są dokładnie przemyślane a to, na czym się je umieszcza ma również ogromne znaczenie. Reklama nadal ewoluuje i będzie to robić. Bo zmieniają się nasze gusta odbiorcze i specyfika kanałów przekazu. Reklama jednak nadal bazować będzie na tych najprostszych z pozoru mechanizmach – na przykład takich jak programy lojalnościowe dla klientów [biznes.lumo.pl]

Nasza percepcja jest dla reklamy najważniejszym punktem, w który stara się uderzyć. Ostatnio bardzo głośno stało się na temat zjawiska i zawodu, jakim jest visual merchandising. To od lat znana działalność polegająca na odpowiedniej ekspozycji produktu na sklepowych półkach, wyglądu samego sklepu, witryn i obsługi. Dawniej była jednak bardziej intuicyjna – dziś wiąże się z szeregiem wypracowanych metod.
Tak więc głównie w sklepach odzieżowych mamy osobę zatrudnioną na tym stanowisku i odpowiedzialną właśnie za odpowiedni wygląd sklepu i ekspozycje produktów. Czy warto? Oczywiście klienci zwracają uwagę na wygląd sklepu, ale zazwyczaj tylko wtedy, gdy odbiega on od przeciętnej. Rozmieszczenie produktów ma działać na nas podświadomie, skłaniając do odpowiednich wyborów.

Reklama: Sprawdź również nowoczesny  system partnerski [biznes.lumo.pl]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz