Moda jest elementem życia, który przewija się niemal we wszystkich jego
aspektach. Bardzo często, zazwyczaj nieświadomie, ulegamy trendom i wybieramy
produkty wyróżniające się właśnie modną obecnie cechą. Moda jest bowiem
nieodłączną cechą reklamy. A to, by produkt stał się modny jest najważniejszym
celem reklamodawców. Siła i moc oddziaływania konkretnych reklam jest na prawdę
wielka, a najlepiej świadczą o tym wpływy ze sprzedaży.
Rynek reklamowy jest jednak bardzo specyficzny. Branża ta charakteryzuje się tym, że ciągle o krok musi wyprzedzać inne firmy i oczekiwania klientów. Dlatego też możemy zaobserwować najdziwniejsze pomysły i chwyty jakie stosują reklamodawcy. Ważne jest bowiem często nie wzbudzenie sympatii, ale samo dotarcie do świadomości odbiorcy i poruszenie jego emocji.
Rynek reklamowy jest jednak bardzo specyficzny. Branża ta charakteryzuje się tym, że ciągle o krok musi wyprzedzać inne firmy i oczekiwania klientów. Dlatego też możemy zaobserwować najdziwniejsze pomysły i chwyty jakie stosują reklamodawcy. Ważne jest bowiem często nie wzbudzenie sympatii, ale samo dotarcie do świadomości odbiorcy i poruszenie jego emocji.
Czasem wielkie koncerny wolą zapłacić karę za niestosowne, wulgarne czy
obsceniczne plakaty i spoty, niż z nich zrezygnować. Bardziej bowiem opłaca się
wywołanie skandalu. Tak jednak dzieje się w przypadku największych, powszechnie
dostępnych marek, które mają dużą konkurencję. Są tu zarówno firmy z branży
kosmetycznej, odzieżowej jak i chemicznej. Artykuły pierwszej potrzeby, używane
na co dzień, mają największą konkurencję i właśnie w tych branżach najtrudniej
jest się wybić. Firmy mniejsze, które chcą przyciągnąć klientów lokalnych nie
potrzebują stosować takich inwazyjnych
środków i mediów reklamowych. Bardzo często skutecznym sposobem na promocje
takich firm jest wypuszczenie gadżetów reklamowych. Koszulki z nadrukiem czy torby bawełniane Greenprint są miłym upominkiem i stosunkowo niewiele
kosztują.
Jak się okazuje nadal klienci skutecznie łapią się na ten sposób reklamy.
I nie ma w tym nic złego – w końcu reklama jest dźwignią handlu, a dzięki dużej
konkurencji mamy nie tylko lepszą jakość usług i produktów, ale i bardziej
kreatywne reklamy!
Polecamy również: Słodycze reklamowe na krowki.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz