wtorek, 17 czerwca 2014

Jak działają agencje reklamowe

Jak wygląda praca w agencji reklamowej? Przeciętny klient nie ma świadomości jak tworzy się kampanie i materiały reklamowe. Agencje te zajmują się bardzo wieloma usługami, które obejmują wiele dziedzin – począwszy od grafiki, copywritingu, tworzenia stron po dystrybucję reklam (nie tylko w przestrzeni publicznej ale również w sieci i mediach). Agencje reklamowe i firmy marketingowe ciągle zmieniają i poszerzają profile swojej działalności o nowe usługi. W dzisiejszym świecie, który zmienia się dynamicznie niemal na każdym polu, trudno jest być o krok przed tymi zmianami. A to właśnie muszą robić agencje tego typu.


Choć może wydawać się, że reklama jest już tak obszerną dziedziną, obejmującą niezmiernie dużo form i kanałów, ciągle pojawiają się nowe sposoby na zareklamowanie produktu. Do ogólnie pojmowanej przez laików „reklamy” wkraczają przede wszystkim poszczególne działy marketingu. A jednym z nich jest marketing lojalnościowy, którego zadaniem jest odpowiednie  budowanierelacji z klientami [biznes.lumo.pl] – zarówno tymi nowymi jak i stałymi.
Agencje reklamowe i specjaliści od marketingu wykonują również strategie programów lojalnościowych, które są  coraz częściej wybieraną usługą. Należy pamiętać o tym, że obsługa programów lojalnościowych [biznes.lumo.pl] nie jest wcale oczywista. Kampanie lojalnościowe najczęściej możemy spotkać na stacjach benzynowych oraz w sieciowych sklepach spożywczych – tu jednak zajmuje się ich prowadzeniem sztab profesjonalistów, którzy  dokładnie badają rynek oraz target pod kątem atrakcyjności kampanii dla potencjalnych klientów.

Jak się okazuje poszczególne firmy rywalizują między sobą również pod względem atrakcyjności prowadzonych przez siebie kampanii lojalnościowych. Im atrakcyjniejsze nagrody tym więcej osób weźmie w nich udział. A czy tak naprawdę warto? Klient często nie kalkuluje zysków i strat jakie poniesie, jednak jeśli i tak kupuje dane produkty, będzie brał udział w danej kampanii!
Więcej w temacie: Szał zakupów

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz